Hulp nodig? Bel ons op 088 020 98 10 of laat u door ons terugbellen!
Bel mij op!

Page content

Rubriek PinDirect inzake het Corona Virus

Update #3 Contactloos betalen t/m 50 euro zonder pincode

De banken hebben besloten nog een stap verder te gaan in het beperken van het contact met de pinautomaat. Tijdelijk kan er contactloos betaald worden tot en met 50 euro zonder pincode. Voor deze wijziging was het maximale bedrag voor een betaling zonder pincode 25 euro. Alle pinautomaten zijn op afstand aangepast om deze bedragen te kunnen accepteren. Het voorlichtingsmateriaal voor uw klanten kunt u hier downloaden.

Lees hier het volledige artikel. 

Update #2 Minder vaak pincode intikken bij contactloos betalen met bankpas

Met onmiddellijke ingang hebben banken ingeregeld dat iedereen minder vaak hun pincode hoeft in te voeren bij het contactloos betalen met een bankpas. Het cumulatieve limiet is namelijk verhoogd van 50 euro naar 100 euro. Dit houdt in dat klanten bij kleine bedragen tot 25 euro vrijwel niet in contact komen met de pinautomaat tot dat het bedrag van 100 euro is bereikt. Deze maatregel heeft de Nederlandsche Bank genomen om de verspreiding van het virus in te dammen.

Lees hier het volledige artikel. 

Update #1 Genomen maatregelen en adviezen

Wij begrijpen dat de wereldwijde verspreiding van het coronavirus vragen en zorgen bij u oproept. Het gaat ons allen aan. Zoals u van ons mag verwachten, doen wij er alles aan om onze service en dienstverlening aan u in deze tijd te garanderen. Uit voorzorg voor onze medewerkers, hun naasten maar ook om onze bedrijfscontinuïteit te garanderen, hebben wij voor onze organisatie een aantal maatregelen genomen. Uiteraard volgen wij de adviezen van de GGD en RIVM op. Graag informeren wij u hierover.

Thuiswerken kantoorpersoneel

Sinds eind vorige week hebben wij onze organisatie opgesplitst. Per afdeling is een deel van onze medewerkers thuis werkzaam en het andere deel hiervan werkt vanuit ons kantoor. Al onze aandacht is gericht op de verzorging van de dagelijkse transactieverwerking en overige ondersteuning van onze klanten. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, zijn wij telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren en daarbuiten, in geval van een technische storing van uw Betaalautomaat via onze Alarmlijn (088 020 98 20). Daarnaast kunt u 24*7 terecht in onze klantenportal voor inzicht in uw accountgegevens en service verzoeken. Mede met het oog op de huidige bezetting, verzoeken wij u om een eventuele aanvraag of verzoek via dit klantenportal bij ons in te dienen: www.pindirect.nl/klantenportal.

Advies t.a.v. het accepteren van betalingen 

Op de website van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) vindt u alle geadviseerde voorzorgsmaatregelen ten aanzien van betalen in de Retail. In aanvulling daarop, doen wij ons best om u verder te ondersteunen met extra informatie en praktische tips met betrekking tot dit onderwerp.

Waar mogelijk vermijd contact met de pinautomaat door:

  1. het gebruik van handschoenen indien het bedrag handmatig ingetoetst moet worden op de pinautomaat die uw klanten ook gebruiken
  2. het wijzen van klanten op de mogelijkheid van contactloos betalen tot 25 euro zonder pincode
  3. het wijzen van klanten op de mogelijkheid van mobiel betalen en Apple Pay, waardoor er geen direct contact met de pinautomaat benodigd is

Houd de pinautomaat schoon door:

  1. het meerdere keren per dag desinfecteren van uw pinautomaat met behulp van desinfectiedoekjes en/of alcoholdoekjes. De onderdelen die u kunt reinigen zijn de chiplezer, magneetstriplezer, het scherm en de toetsen. Belangrijk hierbij is dat u de pinautomaat niet nat maakt ter voorkoming van vochtschade.
  2. het plaatsen van desinfecterende handgel voor uw klanten en medewerkers
  3. het overwegen om gebruik te maken van onze siliconen drycovers ter bescherming van uw pinautomaat en om eenvoudiger uw pinautomaat schoon te maken. Deze siliconen dry covers zijn vanwege de situatie tegen kostprijs te bestellen op pinwinkel.nl.

Dienstverlening

Wij doen er alles aan om u met onze dienstverlening zo goed mogelijk te ondersteunen, echter kan het zijn dat bepaalde zaken iets anders zullen verlopen. Wij vragen uw begrip hiervoor en wensen u bovenal goede gezondheid en een behouden vaart in deze onzekere tijden.

Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
PinDirect