Hulp nodig? Bel ons op 088 020 98 10 of laat u door ons terugbellen!
Bel mij op!

Page content

Rubriek PinDirect inzake het Corona Virus

Update #4 Tips voor uw heropening in juni

Controleer zo snel mogelijk de werking van uw pinautomaat

Uw pinautomaat is wellicht geruime tijd niet gebruikt, in dat geval is het belangrijk dat u deze zo snel mogelijk activeert.

  • Mobiele pinautomaat
    Het kan soms tot 48 uur duren voordat de batterij en pinautomaat weer volledig opgeladen en gebruiksklaar zijn. We raden u aan om de mobiele pinautomaat enkele dagen voor de heropening aan het stroom te zetten. Indien de pinautomaat tussentijds niet uitgeschakeld is geweest, hoeft u deze enkel te herstarten door middel van het inhouden van de rode toets. Daarna zet u de pinautomaat weer aan middels de groene toets.
  • Vaste pinautomaat
    Wij adviseren u om ook bij een vaste pinautomaat met een bekabelde internetverbinding deze enkele dagen van tevoren in te schakelen. De pinautomaat kan herstart worden door het verwijderen van de stekker en de internetkabel voor 10 seconden en deze opnieuw aan te sluiten.

Om er zeker van te zijn dat uw pinautomaat weer werkt, raden wij u aan om een testtransactie uit te voeren van €0,01 cent. Indien deze lukt, is uw pinautomaat klaar om weer pinbetalingen te ontvangen. Lukt de pintransactie niet? Controleer of de printrol correct zit en of uw internetkabel juist bevestigd is. Bij overige problemen of onduidelijkheden kunt u terecht op onze Support-pagina.

Houd uw pinautomaat schoon door:

  1. het meerdere keren per dag desinfecteren van uw pinautomaat met behulp van desinfectiedoekjes en/of alcoholdoekjes. De onderdelen die u kunt reinigen zijn de chiplezer, magneetstriplezer, het scherm en de toetsen. Belangrijk hierbij is dat u de pinautomaat niet nat maakt ter voorkoming van vochtschade.
  2. het plaatsen van desinfecterende handgel voor uw klanten en medewerkers
  3. het overwegen om gebruik te maken van onze siliconen drycovers ter bescherming van uw pinautomaat en om eenvoudiger uw pinautomaat schoon te maken. Deze siliconen dry covers zijn vanwege de situatie tegen kostprijs te bestellen op pinwinkel.nl.

Laat uw gasten zoveel mogelijk contactloos betalen

De betaalindustrie heeft in maart 2020 enkele maatregelen getroffen om de noodzaak tot fysiek contact bij een betaling verder terug te brengen en hiermee de verspreiding van het virus in te dammen. Dit houdt in dat er tijdelijk contactloos betaald kan worden tot en met €50,- zonder pincode. Voor deze wijziging was het maximale bedrag voor een betaling zonder pincode €25,-. Daarnaast is het cumulatieve limiet verhoogd van €50,- naar €100.-. Dit houdt in dat klanten bij kleine bedragen tot €25,- vrijwel niet in contact komen met de pinautomaat tot het bedrag van €100,- is bereikt.

Alle pinautomaten zijn op afstand aangepast om deze bedragen te kunnen accepteren.
Lees hier het volledige artikel.

Op de website van Pin.nl kunt u gratis promotiemateriaal aanvragen net als op de website van het Centraal Bureau Levenmiddelenhandel.

Heeft u vragen?
Wij staan nog steeds voor u klaar in deze bijzondere tijd. Indien u nog vragen heeft omtrent onze verdere dienstverlening, kunt u deze pagina bekijken of ons bellen via 088 0209820. U kunt uw vraag en/of verzoek gemakkelijk via het Contact-menu in het klantenportaal indienen. We helpen u graag!

Met vriendelijke groet,
PinDirect

 

Update #3 Contactloos betalen t/m 50 euro zonder pincode

De banken hebben besloten nog een stap verder te gaan in het beperken van het contact met de pinautomaat. Tijdelijk kan er contactloos betaald worden tot en met 50 euro zonder pincode. Voor deze wijziging was het maximale bedrag voor een betaling zonder pincode 25 euro. Alle pinautomaten zijn op afstand aangepast om deze bedragen te kunnen accepteren. Het voorlichtingsmateriaal voor uw klanten kunt u hier downloaden.

Lees hier het volledige artikel. 

Update #2 Minder vaak pincode intikken bij contactloos betalen met bankpas

Met onmiddellijke ingang hebben banken ingeregeld dat iedereen minder vaak hun pincode hoeft in te voeren bij het contactloos betalen met een bankpas. Het cumulatieve limiet is namelijk verhoogd van 50 euro naar 100 euro. Dit houdt in dat klanten bij kleine bedragen tot 25 euro vrijwel niet in contact komen met de pinautomaat tot dat het bedrag van 100 euro is bereikt. Deze maatregel heeft de Nederlandsche Bank genomen om de verspreiding van het virus in te dammen.

Lees hier het volledige artikel. 

Update #1 Genomen maatregelen en adviezen

Wij begrijpen dat de wereldwijde verspreiding van het coronavirus vragen en zorgen bij u oproept. Het gaat ons allen aan. Zoals u van ons mag verwachten, doen wij er alles aan om onze service en dienstverlening aan u in deze tijd te garanderen. Uit voorzorg voor onze medewerkers, hun naasten maar ook om onze bedrijfscontinuïteit te garanderen, hebben wij voor onze organisatie een aantal maatregelen genomen. Uiteraard volgen wij de adviezen van de GGD en RIVM op. Graag informeren wij u hierover.

Thuiswerken kantoorpersoneel

Sinds eind vorige week hebben wij onze organisatie opgesplitst. Per afdeling is een deel van onze medewerkers thuis werkzaam en het andere deel hiervan werkt vanuit ons kantoor. Al onze aandacht is gericht op de verzorging van de dagelijkse transactieverwerking en overige ondersteuning van onze klanten. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, zijn wij telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren en daarbuiten, in geval van een technische storing van uw Betaalautomaat via onze Alarmlijn (088 020 98 20). Daarnaast kunt u 24*7 terecht in onze klantenportal voor inzicht in uw accountgegevens en service verzoeken. Mede met het oog op de huidige bezetting, verzoeken wij u om een eventuele aanvraag of verzoek via dit klantenportal bij ons in te dienen: www.pindirect.nl/klantenportal.

Advies t.a.v. het accepteren van betalingen 

Op de website van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) vindt u alle geadviseerde voorzorgsmaatregelen ten aanzien van betalen in de Retail. In aanvulling daarop, doen wij ons best om u verder te ondersteunen met extra informatie en praktische tips met betrekking tot dit onderwerp.

Waar mogelijk vermijd contact met de pinautomaat door:

  1. het gebruik van handschoenen indien het bedrag handmatig ingetoetst moet worden op de pinautomaat die uw klanten ook gebruiken
  2. het wijzen van klanten op de mogelijkheid van contactloos betalen tot 25 euro zonder pincode
  3. het wijzen van klanten op de mogelijkheid van mobiel betalen en Apple Pay, waardoor er geen direct contact met de pinautomaat benodigd is

Houd de pinautomaat schoon door:

  1. het meerdere keren per dag desinfecteren van uw pinautomaat met behulp van desinfectiedoekjes en/of alcoholdoekjes. De onderdelen die u kunt reinigen zijn de chiplezer, magneetstriplezer, het scherm en de toetsen. Belangrijk hierbij is dat u de pinautomaat niet nat maakt ter voorkoming van vochtschade.
  2. het plaatsen van desinfecterende handgel voor uw klanten en medewerkers
  3. het overwegen om gebruik te maken van onze siliconen drycovers ter bescherming van uw pinautomaat en om eenvoudiger uw pinautomaat schoon te maken. Deze siliconen dry covers zijn vanwege de situatie tegen kostprijs te bestellen op pinwinkel.nl.

Dienstverlening

Wij doen er alles aan om u met onze dienstverlening zo goed mogelijk te ondersteunen, echter kan het zijn dat bepaalde zaken iets anders zullen verlopen. Wij vragen uw begrip hiervoor en wensen u bovenal goede gezondheid en een behouden vaart in deze onzekere tijden.

Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
PinDirect