Het is tijd voor retourpinnen!

Als ondernemer kom je hoogstwaarschijnlijk situaties tegen waarbij je geld terug moet geven aan de klant. Toch is het wel prettig om via de pin geld terug te geven wanneer de klant voor de aankoop gepind heeft. 

In zo'n situatie is het fijn om de optie voor retourpinnen te hebben. Via retourpinnen kan u elektronisch het betaalde bedrag terug geven aan de klant. Dit is een stuk veiliger en makkelijker voor u en uw klanten.

Maar wat houdt retourpinnen nou precies in?

Met retourpinnen pin je als het ware bij de klant. Je geeft elektronisch geld terug aan een klant die een aangeschaft product terugbrengt. Retourpinnen is dan ook alleen toegestaan wanneer de oorspronkelijke aankoop ook gepind is.

Zodra de retourpintransactie is gestart, kan de klant het transactiebedrag bevestigen door hun betaalpas in te steken of bij de pinautomaat te houden. Dit hoeft niet dezelfde pas te zijn waarmee oorspronkelijk betaald is. Het enige wat niet geaccepteerd wordt zijn creditcards.

Hoe snel ontvangt de klant het retourbedrag?

Retourpinnen wordt op dezelfde manier verwerkt als een normale pinbetaling. Dit betekent dat de transactie de eerstvolgende werkdag zichtbaar is op de rekening van de klant. U kan de klant een retourpinbon meegeven, zodat de klant bewijs heeft dat het bedrag naar hem of haar onderweg is. 

Hoe kan ik retourpinnen?

Ben je al een klant bij ons? Dan kan je dit gemakkelijk aanvragen via het klantenportaal. Al onze pinautomaten beschikken over een retourpin optie.

Vraag het hier aan!

 

Ben je nog geen klant van ons, maar wil je wel graag een kwalitatieve pinautomaat met retourpin optie? Dan ben je aan het juiste adres! Neem gerust contact met één van onze experts op en zij helpen jou graag aan de juiste betaaloplossing voor jouw onderneming.

Bekijk het assortiment hier!