Hulp nodig? Bel ons op 088 020 98 10 of laat u door ons terugbellen!
Bel mij op!

Page content

Foutmeldingen

Toont uw (PinDirect) Verifone pinautomaat een foutmelding op het display of werkt iets niet? Hieronder vindt u een overzicht van de meest voorkomende foutmeldingen/problemen en de oplossingen daarvan.

Staat uw foutmelding of probleem er niet bij of heeft u andere probleem- gebruiksvragen? Neem dan contact op door te bellen naar 088 020 98 20.

De pinautomaat vertoont de volgende melding of defect:


Acquirer parameters verlopen/niet aanwezig/mislukt

  1. Start (reset) de pinautomaat opnieuw op;
  2. Voer een Acquirer parametersessie uit. Klik hier voor instructies;
  3. Is de melding verdwenen? Zo niet, Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

Automaat accepteert geen kaarten

  1. Start (reset) de pinautomaat opnieuw op;
  2. Voer een Acquirer parametersessie uit. Klik hier voor instructies.

Nog niet opgelost? Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

Automaat loopt vast of reageert niet

  1. Controleer of de voeding en batterij nog goed werken;
  2. Start (reset) de pinautomaat opnieuw op.

Nog niet opgelost? Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

Batterij laadt niet (goed) op

  1. Controleer of de voeding nog goed is,
  2. Controleer of de batterij er nog goed uitziet, staat deze niet bol?
  3. Bestel een nieuwe batterij of voeding op www.pinwinkel.nl.

Download needed

Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

Geen bon

Geeft u pinautomaat geen pinbon meer?

  1. Controleer als eerst of er nog wel een pinrol aanwezig is en of deze niet op is. Geen pinrollen meer? Bestel direct op www.pinwinkel.nl;
  2. Is de printerklep nog heel, sluit goed, schoon? Ook deze kunt u nieuw bestellen op www.pinwinkel.nl;
  3. Start (reset) de pinautomaat opnieuw op;
  4. Nog steeds geen bon? Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

Geen internet verbinding

Maakt uw pinautomaat geen contact met het internet?

  1. Controleer uw eigen WiFi of internetverbinding (wanneer van toepassing)
  2. Heeft u de simkaart (wanneer van toepassing) goed geplaatst?
  3. Voer een Contact-TMS uit (zie hier voor meer informatie)
  4. Nog steeds geen verbinding? Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

Modem buiten gebruik

  1. Zet de pinautomaat uit;
  2. Verwijder (bij de Verifone Vx680) de batterij en controleer deze of de batterij niet bol staat. Als dit het geval is kunt u een nieuwe batterij bestellen op www.pinwinkel.nl;
  3. Controleer of de simkaart juist geplaatst is;
  4. Start de automaat weer op;
  5. Is de melding verdwenen? Zo niet, voer een Contact-TMS en/of Contact-Acquirer uit.
  6. Helpen de bovenstaande meldingen niet? Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

Pinpad storing

Werkt uw pinpad (Verifone Vx810 of Vx820) niet naar behoren? Voer de volgende handelingen uit:

  1. Controleer alle knopjes van de pinpad, blijft geen enkele knop hangen?
  2. Start (reset) de pinautomaat opnieuw op
  3. Werkt de pinpad nog niet na bovenstaande handelingen? Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

Ram checksum error

Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

System mode entry password

Start (reset) de pinautomaat opnieuw op. Wanneer dit niet niet helpt, neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

Tamper

Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

TCP IP afgebroken

  1. Voer een Contact Acquirer uit (lees hier hoe u dit kunt doen)
  2. Nog niet opgelost? Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

TRX mislukt

  1. Voer een Contact Acquirer uit (lees hier hoe u dit kunt doen)
  2. Nog niet opgelost? Neem contact op met onze support afdeling door te mailen naar support@pindirect.nl of te bellen naar 088 020 98 20.

Staat uw foutmelding of probleem er niet bij of heeft u andere probleem- gebruiksvragen? Neem dan contact op door te bellen naar 088 020 98 20.


Hieronder staan een aantal handelingen op de pinautomaat die u kunt toepassen tijdens het oplossen van uw probleem: