Veelgestelde vragen

Pinautomaten

Bekijk nu

Service

Bekijk nu

Transacties

Bekijk nu

Accessoires

Bekijk nu

Contact

Vraag over onze pinautomaten?

Is er een goedkoop alternatief om het pinnen eerst uit te proberen voordat ik er een koop?

Het kort huren van een pinautomaat is een uitstekende manier om met een kleine investering eerst aan te kijken wat pinnen nou werkelijk doet voor uw bedrijf. Eenmaal overtuigd van de voordelen van een pinautomaat binnen uw bedrijf kunt u direct besluiten om bij ons een nieuwe pinautomaat aan te schaffen of voor lange termijn te huren.

Heeft u interesse in een pinautomaat om aan te schaffen of kort te huren? Neem dan contact met ons op via 088 020 98 00 of doe een aanvraag via de contact pagina.

Ik wil twee of meer pinautomaten aanschaffen, krijg ik korting?

Wanneer u in één keer meerdere pinautomaten wilt aanschaffen, zijn wij altijd bereid om een persoonlijke aanbieding te doen. U kunt dan het beste contact met ons opnemen via 088 020 98 00 of onderstaande aanvraag in te vullen.

Hoe snel kan de pinautomaat geleverd worden?

Wij kunnen u binnen 24 uur laten starten met pinnen. Wanneer wij het aansluitdossier voor 14:00 uur correct hebben ontvangen, wordt uw pinautomaat morgen nog geleverd!

Natuurlijk is het ook mogelijk om uw leverdatum zelf aan te geven, eventueel op het tijdstip dat voor u het beste uit komt. U krijgt 30 minuten voor de levering een sms-bericht van onze koerier, zodat u altijd weet wanneer hij komt.

Wilt u direct starten? Bel ons dan op 088 020 98 00 en laat het snel regelen. U kunt ook contact met ons opnemen via de contact pagina.

Ik werk niet op één vaste plek maar op verschillende locaties. Is er een pinautomaat die hiervoor geschikt is?

Voor mobiel gebruik hebben wij de A920 en A77, de betrouwbaarste mobiele pinautomaten in de markt. Via een Wi-Fi verbinding of 4G simkaart kan u gemakkelijk betalingen accepteren zonder aan een vaste plek te zitten.

De afweging om met Wi-Fi of een 4G simkaart te werken hangt af van uw onderneming. Gebruikt u de pinautomaat op één locatie, dan is het voordeliger om de pinautomaat op de WiFi aan te sluiten. Heeft u handel bij de klant of op de markt, dan is een 4G abonnement voor u de beste optie.

Wilt u meer weten over deze automaten, neem dan contact met ons op via onderstaand formulier of door te bellen met 088 020 98 00.

Heb ik altijd een vaste internetverbinding nodig voor een pinautomaat?

Nee, alleen voor een vaste pinautomaat, zoals de A80-A35 heeft u een vaste internetverbinding nodig. Wanneer u hier (nog) geen beschikking over heeft kunt een mobiele pinautomaat aanschaffen op Wi-Fi of 4G. Dit zou bijvoorbeeld de A920 of A77 zijn

Kan een pinautomaat aan een kassa gekoppeld worden?

Jazeker, speciaal voor de koppeling met een kassasysteem hebben wij de A80-A35 in ons assortiment. Deze pinautomaat kan gekoppeld worden met de meest voorkomende kassasystemen. Daarnaast werken wij ook met verschillende partners samen die per branche geselecteerd zijn.

Bent u benieuwd of de A80-A35 met uw huidige kassa gekoppeld kan worden? Neem dan direct contact op via 088 020 98 00 of doe een informatie aanvraag aan de onderzijde van deze pagina.

Wat zijn de kosten van een pinautomaat?

De kosten van een pinautomaat hangt af van het type pinautomaat en of u wilt gaan huren of kopen. Naast de maandelijkse huurprijs of eenmalige aanschafprijs zijn ook de service en de transactieverwerking een onderdeel van het starten met pinnen.

Wij helpen u graag met die start en hebben daarom overzichtelijk alle kosten opgesteld waarmee u eventueel rekening moet houden. Deze kosten staan weergegeven op de pagina’s van de pinautomaten, hier ziet u direct ons aanbod van pinautomaten en het verschil tussen huren en kopen.

Wilt u weten wat voor u het totaalplaatje wordt? Vraag via onderstaande informatie aanvraag een vrijblijvende offerte aan. Wij nemen graag contact met u op. Weet u nog niet wat voor type pinautomaat u wilt? Laat ons u opbellen, wij stellen graag een op maat gemaakte offerte op!

Meer..

Welke pinautomaat is het meest geschikt voor mijn onderneming?

De meest geschikte pinautomaat verschilt per onderneming. Er zijn verschillende typen pinautomaten die zich onderscheiden op prijs, functies of gebruiksgemak.

Hoe weet u dan wat het best voor uw onderneming is? Op onze branche pagina’s geven wij u een beeld van de meest gekozen pinautomaten door andere ondernemers, maar wij kunnen u ook persoonlijk op weg helpen. Laat ons telefonisch alles met u doornemen om zo er achter te komen wat voor u het meest geschikte pinautomaat is. Graag gebeld worden? Doe een informatie aanvraag!

Kan ik een pinautomaat tijdelijk huren voor evenementen of beurzen?

Ja, wij bieden mobiele pinautomaten aan met betrouwbare 4G verbinding. Zo werken wij regelmatig samen met de Amsterdam RAI om evenementen te voorzien van pinautomaten.

Wilt u binnenkort een pinautomaat huren, vraag het dan aan de onderzijde van deze pagina aan. Wilt u met spoed een automaat huren, neem dan contact met ons op via 088 020 98 00.

Wat kan ik doen als ik (nog) geen vaste internetverbinding heb, maar al wel graag wil pinnen?

Wanneer u geen mogelijkheid hebt om een pinautomaat te koppelen aan uw vaste internet verbinding, dan kunt u een mobiele pinautomaat overwegen. Hiermee kunt u altijd en overal pinnen en zit u niet vast aan een vaste plek van de pinautomaat. Wij hebben hier 2 varianten in: een die gebruik maakt van het Wi-Fi netwerk binnen uw bedrijf en een die een eigen simkaart heeft en op basis van GPRS werkt.

Krijgt u binnenkort pas een vaste internetverbinding, dan kunnen wij u ook een tijdelijke pinautomaat aanbieden tot dat de internetverbinding is aangesloten. Neem hiervoor contact met ons op via 088 020 98 00 of vul onderstaande aanvraag in.

Kan ik een pinautomaat bij PinDirect in beheer laten nemen?

Dit is mogelijk, dit ligt wel aan het type en de leverancier van de pinautomaat. Hiervoor kunt u het best contact met ons support afdeling opnemen. Dan kunnen wij direct kunnen kijken of het mogelijk is.

U kunt contact opnemen met onze supportafdeling via 088 020 98 20 of de onderstaande informatie aanvraag in vullen.

Kan ik mijn oude pinautomaat inruilen?

Dit is mogelijk, dit ligt wel aan het type en de leverancier van de pinautomaat. Hiervoor kunt u het best contact met ons support afdeling opnemen. Dan kunnen wij direct kunnen kijken of het mogelijk is.

U kunt contact opnemen met onze supportafdeling via 088 020 98 20 of de onderstaande informatie aanvraag in vullen.

Levert contactloos (NFC) betalen nu echt voordelen op voor mijn bedrijf?

Contactloos betalen is de nieuwste mogelijkheid om een betaling te verwerken. Het is de snelst groeiende betaalmethode van Nederland. Naar verwachting zal contactloos betalen een basis betalingsmethode in de nabije toekomst zijn.

Dat de vraag naar contactloos betalen stijgt komt voornamelijk door de vele voordelen voor de klant en de ondernemer. Een contactloze betaling is namelijk tien seconden sneller dan een gewone pinbetaling. Daarnaast is een transactie ook nog eens €0,10 goedkoper dan een contante betaling.

Wilt u klaar zijn voor de toekomst, dan is een pinautomaat met NFC vereist. De huidige type pinautomaten beschikken allemaal over NFC en zijn gecertificeerd tot 2025. Wilt u weten welke het best bij u past en wat de kosten hiervan zijn? Doe dan een informatie aanvraag aan de onderzijde van deze pagina en laat ons contact met u opnemen.

Hoe duurzaam is een pinautomaat?

Een mobiele pinautomaat schakelt na een uur over op een energiezuinig modus. Waarna er gedurende een uur nog steeds geen activiteit is geweest schakelt deze zich vanzelf uit. Wij adviseren om uw mobiele pinautomaat ook uit te schakelen wanneer u deze niet gebruikt.

Verouderde of defecte pinautomaten worden duurzaam gerecycled en verwerkt tot de oorspronkelijke grondstofen.

Wat moet ik doen als mijn KVK nummer wijzigt?

Zodra uw kvk wijzigt, dient u contact op te nemen met PinDirect via klant@pindirect.nl. Zodra u uw nieuwe bedrijfsgegevens aan ons verstrekt, kunnen wij er voor zorgen dat de gegevens weer juist in ons systeem staan. Om deze wijzigingen correct te verwerken zijn wij verplicht wegens wet en regelgeving om u een offerte en een nieuw aansluitformulier toe te sturen. Wij wijzigen de gegevens bij ontvangst van de getekende documenten in ons systeem en de gegevens die zichtbaar zijn voor uw klanten. Deze wijzigingskosten bedragen eenmalig €69,95.

Vraag over onze service?

Waar bestaat de service van PinDirect uit?

Bij de aanschaf van een pinautomaat krijgt u standaard de beste Premium Service. Dit houdt in dat uw automaat wordt voorzien van alle benodigde software en veiligheidsupdates. Daarnaast kan u als klant 24/7 de servicelijn van PinDirect gratis bereiken voor vragen of storingen, ook in het weekend en op feestdagen.

Op de pagina waar het aanbod van de pinautomaten gepresenteerd staat wordt ook nog verdere informatie over het servicepakket gegeven. Een pinautomaat kopen of langdurig huren zonder servicepakket is helaas niet mogelijk.

Hoe kan ik de service afdeling van PinDirect bereiken?

Is er iets met uw pinautomaat aan de hand en heeft u onze premium service aangeschaft? Dan kunt u ons zonder extra kosten bereiken. Bel ons via 088 020 98 00 en wordt direct geholpen met uw probleem!

Is PinDirect ook in de avond en het weekend bereikbaar?

Jazeker! Met onze premiumservice kunt u ons altijd bereiken. Op werkdagen zijn wij tussen 09:00 en 21:30 te bereiken en in de weekenden tussen 10:00 en 17:30. Zijn er complexe problemen met uw pinautomaat, dan lossen wij dit op werkdagen binnen 24 uur op (mits voor 14:00 gemeld).

Wat houdt Plug&Play installatie in?

Bij de installatie van een pinautomaat komt best veel kijken. Wanneer u uw pinautomaat bij ons bestelt, zorgen wij er voor dat de pinautomaat volledig gebruiksklaar wordt gemaakt voor uw onderneming.

U hoeft bij levering de pinautomaat alleen nog maar aan te zetten en eventueel aan te sluiten op uw vaste internetverbinding. U kunt vervolgens direct beginnen met pinnen!

Wij kunnen dit vaak al binnen 24 uur voor u regelen. Wilt u dus morgen nog een pinautomaat hebben, neem dan voor 14:00 contact met ons op via 088 020 98 00 of via onderstaande aanvraag. Het is ook mogelijk om de pinautomaat bij ons in Amersfoort op te halen, zo heeft u nog sneller uw pinautomaat bezit.

Waarom moet ik een Service Overeenkomst afnemen?

Door onze service overeenkomst bent u altijd voorzien van een werkende pinautomaat. Wij leveren u de mogelijkheid om ons altijd te kunnen bereiken, dus ook in de avonduren en in de weekenden. Dit noemen wij onze Premium service. Onder de service vallen ook de verplichte software- en veiligheidsupdates zodat uw pinautomaat altijd up-to-date blijft.

Wanneer er iets aan de hand is met de software van de pinautomaat, dan lossen wij dit vaak telefonisch direct met u op. Is er een probleem met de hardware, dan ruilen wij de pinautomaat op werkdagen binnen 24 uur om (mits voor 14:00 gemeld). Hierdoor kunt u blijven pinnen en loopt u geen omzet mis.

Heeft u vragen over onze premiumservice, neem dan gerust contact met ons op. Wij leggen u graag uit wat wij voor onze klanten betekenen. U kunt ons direct bellen via 088 020 98 00 of door onderstaande aanvraag in te vullen.

Vraag over onze transactieverwerking?

Hoe worden de transacties verwerkt bij PinDirect?

Dankzij de vergunning van De Nederlandsche Bank (DNB) zijn wij een bevoegd betaaldienstverlener.
PinDirect voldoet aan de strengste veiligheidseisen, daardoor kunnen wij uw transacties veilig en snel voor u verwerken en op iedere bank storten.

U ontvangt iedere werkdag uw omzet van de vorige dag gestort en dit alles kunt u inzien op uw persoonlijke klantenportal.

Betaal ik ook nog kosten aan de bank?

Nee, alles gaat via PinDirect. Hierdoor betaalt u alleen voor de automaat, de service of de transactieverwerking en niets meer aan de bank. Wij zijn uw alles-in-een aanbieder waardoor u altijd één aanspreekpunt heeft.

Moet ik extra betalen om mijn transactie rapportages in te zien?

Nee, wij vinden dat het inzien van uw rapportages een normale zaak moet zijn. Hiervoor hebben wij de klantenportal opgesteld waarin u al uw transacties terug vindt.

Kan ik creditcards en/of giftcards accepteren met mijn pinautomaat?

Jazeker, al onze pinautomaten zijn geschikt om creditcards en/of giftcards te accepteren. De creditcards worden mogelijk gemaakt via onze partner Worldline. Dit moet daarom wel eerst aangevraagd worden bij onze support afdeling.

Alle Pinautomaten van PinDirect kunnen naast debetkaarten, ook creditcards en/of giftcards accepteren. Dit wordt mogelijk gemaakt via onze partner WorldLine. Na aanvraag ontvangt u van PinDirect een aansluitdossier voor creditcardacceptatie, deze kunt u getekend terugsturen naar PinDirect. Dit is geheel kosteloos, u betaalt alleen een percentage per transactie.

Wilt u creditcards en/of giftcards accepteren? Bel dan onze support afdeling via 088 020 98 00 of vul onderstaande aanvraag in.

Kan ik de pinautomaat ook aansluiten op mijn privé rekening?

Jazeker, maar alleen wanneer u een eenmanszaak hebt is het mogelijk om de uitbetaling op uw privérekening te laten bijschrijven. Bij overige rechtsvormen is een zakelijke rekening verplicht.

Kan ik mijn bundels tussentijds wijzigen?

Ja hoor, u kunt uw bundel maandelijks kosteloos omzetten naar uw gewenste bundel. Heeft u een seizoensgebonden onderneming, dat is geen probleem met onze bundels. Hierdoor betaalt u nooit te veel! Neem hiervoor contact op met onze support afdeling 088 020 98 00 of vul onderstaand aanvraag in.

Hoe vaak worden de transacties verwerkt?

De transacties worden de eerstvolgende werkdag (niet in het weekend of op bancaire feestdagen zoals bv Goede vrijdag) overgeschreven naar uw rekening.

Het Nederlandse betaalsysteem is zo ingericht dat overboekingen standaard de eerstvolgende werkdag worden overgeschreven. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van het interbancaire systeem. Dit houdt in: overschrijvingen tussen verschillende banken. Hierdoor kunnen in het weekend en op feestdagen geen overschrijvingen plaatsvinden. Hier heeft PinDirect geen invloed op, omdat dit over afspraken gaat tussen banken onderling.

De bancaire feestdagen zijn:

- Nieuwjaarsdag 1 januari
- Goede Vrijdag 7 april
- Eerste Paasdag 9 april
- Tweede Paasdag 10 april
- Dag van de Arbeid 1 mei
- Eerste Pinksterdag 28 mei
- Eerste Kerstdag 25 december
- Tweede Kerstdag 26 december
- Oudejaarsdag 31 december

Heeft u vragen over het tijdelijk huren van een pinautomaat, vul dan onderstaande aanvraag in of bel met 088 020 98 00.

Wat is het voordeel om mijn transacties via PinDirect te laten verlopen?

Met de vergunning voor het uitoefenen van het bedrijf van betaaldienstverlener van De Nederlandsche Bank, waarborgen wij een zorgvuldige en efficiënte verwerking van uw Pintransacties.

Wij hebben de gegevens van de transactieverwerking al binnen 24 uur geregeld. Dus u hoeft niet onnodig te wachten op uw pinautomaat!
Omdat uw transacties bij ons verlopen, heeft u echt een alles-in-één aanbieder. Hierdoor werkt u dus niet met meerdere partijen en voorkomt u om van het kastje naar de muur te worden gestuurd.

Bij PinDirect krijgt u uw rapportages gratis in te zien. Waar u bij de bank vaak nog extra kosten in rekening worden gebracht voor het inzien van uw transacties. Via onze klantenportal kunt u altijd uw rapportages bekijken. De login naar de klantenportal is standaard bovenaan de pagina te vinden.

Hoe werkt de transactieverwerking via PinDirect?

Met de vergunning voor het uitoefenen van het bedrijf van betaaldienstverlener van De Nederlandsche Bank kunnen wij uw transacties verwerken. U heeft daardoor altijd één aanspreekpunt voor alles wat met uw pinautomaat te maken heeft. U wordt daardoor nooit van het kastje naar de muur gestuurd.

De transacties worden verwerkt via onze Stichting Derden Gelden van Cyber & Mason. Aan de hand van maandelijkse transactiebundels betaalt u een tarief voor de transacties. De transacties zijn allemaal gratis in te zien in de online rapportage. U kunt daardoor altijd zien wat er bij u per dag gepind is.

Heeft u nog geen verwachting van het aantal transacties wanneer u start met pinnen? Dan bieden wij u een gratis pinadvies aan, hierdoor pint u de eerste maand geheel gratis. Vervolgens weet u wat u ongeveer kunt verwachten en daar stemmen wij uw pinbundel op af.

Heeft u hier meer vragen over? Bel ons op 088 020 98 00 of stel hier uw vraag.

Waarom staat er C&M* PinDirect op mijn bankafschrift?

PinDirect verkoopt en verhuurt pinautomaten voor permanent en tijdelijk gebruik. Onze pinautomaten worden gebruikt voor acceptatie van pintransacties door o.a. horeca en winkeliers, maar ook door standhouders op tijdelijke evenementen.


Indien u C&M* PinDirect of C&M* [bedrijfsnaam] op uw bankafschrift ziet staan heeft u bij een klant van Cyber & Mason / PinDirect gepind.
Indien u niet kunt herinneren waar deze pintransactie is voldaan kunnen wij dit gemakkelijk voor u terugvinden.

Vraag op deze pagina https://pindirect.nl/bankafschrift-cm/ inzicht in uw transactie, u kunt onderin de site ook zoeken op afschrift.

Vraag over extra accessoires?

Waar kan ik gratis promotiemateriaal voor pinnen krijgen?

U kunt via www.pin.nl gratis promotiemateriaal laten opsturen.

Welke accessoires zijn er beschikbaar voor mijn type pinautomaat?

Wij hebben bijna alle accessoires beschikbaar die u wenst te hebben bij uw pinautomaat. Denk aan pinrollen, kabels & stekkers, dockingstations, accu's en voedingen. Bij elk product op de webshop https://pinwinkel.nl staat een type naam van een pinautomaat. Zo besteld u altijd de juiste producten.

Kan ik accessoires ook telefonisch bestellen?

Dit is niet mogelijk. Om de bestellingen snel te laten verlopen kan u het online bestellen via https://pinwinkel.nl. Hierdoor heeft u vaak de volgende werkdag uw pinrollen, docking stations, accu's of andere accessoires nog in huis!

Hoe kan ik accessoires bestellen voor mijn pinautomaat?

Voor alle accessoires kunt u terecht op onze webshop https://pinwinkel.nl. Besteld u voor 14:30 dan kunnen wij uw bestelling nog binnen 24 uur leveren!

Staat uw vraag er niet tussen?


  • Uw gegevens zijn beschermd en uw aanvraag is volledig vrijblijvend! 

C&M* op uw bankafschrift? U heeft gepind bij een klant van PinDirect.

Klik hier om de transactie te achterhalen.

In contact met ons komen?

Bel direct 088 020 98 00

Wij helpen u graag verder. Stel uw vraag telefonisch via 088 020 98 00 of via het formulier!