Vraag over onze pinautomaten?
Heb ik altijd een vaste internetverbinding nodig voor een pinautomaat?
Nee, dit is niet voor alle pinautomaten vereist. Alle vaste pinautomaten, zoals de CCV Duo Base A80-A35 en CCV Nexus Pad A35, hebben een vaste internetverbinding nodig.
Wanneer u hier (nog) geen beschikking over heeft kunt u het beste een mobiel pinautomaat aanschaffen op WiFi of 4G, zoals de CCV Mobile A920 of de CCV Compact A77.
Kan een pinautomaat aan een kassa gekoppeld worden?
Jazeker, alle pinautomaten kunnen worden gekoppeld aan een kassasysteem via een 2-staps of OPI-protocol. Voor een kassakoppeling werken wij samen met diverse partners.
Bent u benieuwd of onze pinautomaten met uw huidige kassa gekoppeld kunnen worden? Neem dan direct contact op via 088 020 98 00. of doe een informatie aanvraag aan de onderzijde van deze pagina.
Hoe snel kan ik een pinautomaat gebruiken?
Wanneer u bij ons de benodigde documentatie hebt aangeleverd, kunnen wij binnen 24 uur al leveren. Zodra u de pinautomaat ontvangen hebt kan u hem gelijk gebruiken. Onze vaste pinautomaten worden Plug & Play geleverd. U hoeft alleen het apparaat op te starten om betalen te ontvangen.
Mijn pinautomaat kan niet verbinden, wat moet ik doen?
Dat is vervelend! Om zelf problemen en storingen op lossen verwijzen we u graag door naar de handleidingen op onze website, deze zijn hier te vinden
Komt u er toch niet uit neem dan gerust contact op met onze service afdeling. Zij kunnen in de pinautomaat meekijken om te zien wat er fout gaat. U kan ons bereiken op 088 020 98 00.
Wanneer moet ik mijn pinautomaat vervangen?
Elke pinautomaat beschikt over een veiligheidscertificering. Wanneer deze is verlopen mag de pinautomaat niet meer gebruikt worden en wordt de ondersteuning stopgezet. Hierdoor stopt uw pinautomaat met werken. Daarom is het belangrijk om op tijd uw pinautomaat te vervangen.
Benieuwd of uw pinautomaat al aan vervanging toe is? Bekijk hier onze vervangingspagina.
Wat is de batterijduur van jullie mobiele pinautomaten?
Dit verschilt per pinapparaat gezien ze allemaal hun eigen hardware specificaties hebben. Daarnaast zijn er ook verschillende factoren die impact hebben op de batterijduur. Is het pinapparaat bijvoorbeeld constant intensief in gebruik of in een warme omgeving, dan zal de batterij sneller leeglopen. Hieronder ziet u de gemiddelde batterijduur zoals aangegeven door de producent.
CCV Compact A77: 10 uur
CCV Mobile A920: 14 uur
CCV Mobile V400M: 10-12 uur
Is een simkaart echt nodig voor mijn mobiele pinautomaat?
Uw mobiele pinautomaat werkt prima zonder 4G simkaart wanneer u een stabiele WiFi verbindingen heeft. Wanneer u een terras heeft of een plek waar de verbinding onstabiel of zelfs afwezig is dan raden wij aan om toch voor een 4G simkaart abonnement te gaan. Voor €7,50 per maand bent u al voorzien van een 4G simkaart abonnement en kunt u ook gewoon blijven pinnen wanneer er een WiFi storing plaatsvindt.
Is een vaste pinautomaat sneller dan een mobiele pinautomaat?
Dit is grotendeels afhankelijk van de snelheid van uw netwerk, maar over het algemeen is een vaste internetverbinding stabieler en sneller voor een pinapparaat.
Toch is het verschil tussen een vaste en een mobiele internetverbinding verwaarloosbaar, gezien een transactie niet veel data bevat.
Wordt de pinautomaat mijn eigendom bij een leasecontract?
Indien u een pinautomaat wilt leasen, blijft de pinautomaat eigendom van PinDirect en spreken we met u af dat het apparaat wordt opgehaald na het einde van uw leasecontract. Wanneer u de pinautomaat niet retour stuur, wordt u eigenaar van de automaat en zal de vervangingswaarde worden gefactureerd.
In onze Algemene Voorwaarden stellen wij dan ook dat u zich adequaat dient te verzekeren tegen verlies, diefstal en beschadiging van het product. In de praktijk kunt u de pinautomaat het beste opgeven bij uw bestaande verzekering.
Als er onverhoopt iets mocht gebeuren met de terminal, dan zult u gefactureerd worden voor de reparatiekosten of voor de vervangingswaarde van het product.
Kan ik de 'kopie-bon'-functionaliteit uitschakelen?
Ja, de ‘kopie-bon’-functionaliteit kan worden uitgeschakeld. Wel is de manier waarop u dit doet afhankelijk van het type apparaat.
Heeft u een CCV Mobile V400M, bel dan 088 020 98 20
088 020 98 20, en onze collega’s zullen de 'kopie-bon'-functionaliteit’ voor u uitschakelen.
Heeft u een CCV Mobile A920, een CCV Compact A77 of een CCV Duo Base A80-A35, volg dan de volgende stappen:
Open de CCV PayStart App
Klik op het tandwieltje onderin het scherm
Onder het kopje ‘Printen’ ziet u de opties ‘Journaal’ en ‘Klantbon’. Deze kan u naar wens aan- of uitzetten.