Veelgestelde vragen

Automaat

Bekijk nu
helpdesk

Service

Bekijk nu

Transactie

Bekijk nu

Accessoire

Bekijk nu

Overige

Bekijk nu
Foutcodes pinautomaat

Foutcodes

Bekijk nu
Paarse mobiele pinautomaat

Vraag over onze pinautomaten?

Heb ik altijd een vaste internetverbinding nodig voor een pinautomaat?

Nee, dit is niet voor alle pinautomaten vereist. Alle vaste pinautomaten, zoals de CCV Duo Base A80-A35 en CCV Nexus Pad A35, hebben een vaste internetverbinding nodig.

Wanneer u hier (nog) geen beschikking over heeft kunt u het beste een mobiel pinautomaat aanschaffen op WiFi of 4G, zoals de CCV Mobile A920 of de CCV Compact A77.

Kan een pinautomaat aan een kassa gekoppeld worden?

Jazeker, alle pinautomaten kunnen worden gekoppeld aan een kassasysteem via een 2-staps of OPI-protocol. Voor een kassakoppeling werken wij samen met diverse partners.

Bent u benieuwd of onze pinautomaten met uw huidige kassa gekoppeld kunnen worden? Neem dan direct contact op via  088 020 98 00. of doe een informatie aanvraag aan de onderzijde van deze pagina.

Hoe snel kan ik een pinautomaat gebruiken?

Wanneer u bij ons de benodigde documentatie hebt aangeleverd, kunnen wij binnen 24 uur al leveren. Zodra u de pinautomaat ontvangen hebt kan u hem gelijk gebruiken. Onze vaste pinautomaten worden Plug & Play geleverd. U hoeft alleen het apparaat op te starten om betalen te ontvangen.

Mijn pinautomaat kan niet verbinden, wat moet ik doen?

Dat is vervelend! Om zelf problemen en storingen op lossen verwijzen we u graag door naar de handleidingen op onze website, deze zijn hier te vinden


Komt u er toch niet uit neem dan gerust contact op met onze service afdeling. Zij kunnen in de pinautomaat meekijken om te zien wat er fout gaat. U kan ons bereiken op 088 020 98 00.

Wanneer moet ik mijn pinautomaat vervangen?

Elke pinautomaat beschikt over een veiligheidscertificering. Wanneer deze is verlopen mag de pinautomaat niet meer gebruikt worden en wordt de ondersteuning stopgezet. Hierdoor stopt uw pinautomaat met werken. Daarom is het belangrijk om op tijd uw pinautomaat te vervangen.

Benieuwd of uw pinautomaat al aan vervanging toe is? Bekijk hier onze vervangingspagina.

Wat is de batterijduur van jullie mobiele pinautomaten?

Dit verschilt per pinapparaat gezien ze allemaal hun eigen hardware specificaties hebben. Daarnaast zijn er ook verschillende factoren die impact hebben op de batterijduur. Is het pinapparaat bijvoorbeeld constant intensief in gebruik of in een warme omgeving, dan zal de batterij sneller leeglopen. Hieronder ziet u de gemiddelde batterijduur zoals aangegeven door de producent.


CCV Compact A77: 10 uur

CCV Mobile A920: 14 uur

CCV Mobile V400M: 10-12 uur

Is een simkaart echt nodig voor mijn mobiele pinautomaat?

Uw mobiele pinautomaat werkt prima zonder 4G simkaart wanneer u een stabiele WiFi verbindingen heeft. Wanneer u een terras heeft of een plek waar de verbinding onstabiel of zelfs afwezig is dan raden wij aan om toch voor een 4G simkaart abonnement te gaan. Voor €7,50 per maand bent u al voorzien van een 4G simkaart abonnement en kunt u ook gewoon blijven pinnen wanneer er een WiFi storing plaatsvindt.

Is een vaste pinautomaat sneller dan een mobiele pinautomaat?

Dit is grotendeels afhankelijk van de snelheid van uw netwerk, maar over het algemeen is een vaste internetverbinding stabieler en sneller voor een pinapparaat.

Toch is het verschil tussen een vaste en een mobiele internetverbinding verwaarloosbaar, gezien een transactie niet veel data bevat.

Wordt de pinautomaat mijn eigendom bij een leasecontract?

Indien u een pinautomaat wilt leasen, blijft de pinautomaat eigendom van PinDirect en spreken we met u af dat het apparaat wordt opgehaald na het einde van uw leasecontract. Wanneer u de pinautomaat niet retour stuur, wordt u eigenaar van de automaat en zal de vervangingswaarde worden gefactureerd.


In onze Algemene Voorwaarden stellen wij dan ook dat u zich adequaat dient te verzekeren tegen verlies, diefstal en beschadiging van het product. In de praktijk kunt u de pinautomaat het beste opgeven bij uw bestaande verzekering.


Als er onverhoopt iets mocht gebeuren met de terminal, dan zult u gefactureerd worden voor de reparatiekosten of voor de vervangingswaarde van het product.

Kan ik de 'kopie-bon'-functionaliteit uitschakelen?

Ja, de ‘kopie-bon’-functionaliteit kan worden uitgeschakeld. Wel is de manier waarop u dit doet afhankelijk van het type apparaat.


Heeft u een CCV Mobile V400M, bel dan 088 020 98 20
088 020 98 20, en onze collega’s zullen de 'kopie-bon'-functionaliteit’ voor u uitschakelen.


Heeft u een CCV Mobile A920, een CCV Compact A77 of een CCV Duo Base A80-A35, volg dan de volgende stappen:

Open de CCV PayStart App

Klik op het tandwieltje onderin het scherm

Onder het kopje ‘Printen’ ziet u de opties ‘Journaal’ en ‘Klantbon’. Deze kan u naar wens aan- of uitzetten.

pinautomaat service helpdesk

Vraag over onze service?

Welke producten en diensten levert PinDirect?

Producten (Pinautomaten)

Vaste pinautomaten (vereisen een vaste internetverbinding):
- CCV Duo Base A80-A35
- CCV Nexus Pad A35

Mobiele pinautomaten (werken op WiFi of 4G):
- CCV Mobile A920
- CCV Compact A77
- CCV Mobile V400M

Accessoires (via Pinwinkel.nl):
- Pinrollen en kassarollen
- Docking stations
- Batterijen en voedingen

Diensten

Betaalverwerking:
- Transactieverwerking voor debit- en creditcards
- Volgende dag uitbetaling van pintransacties
- Mogelijkheid tot retourpinnen
- Optie voor fooi pinnen
- Verschoven boekingsperiode voor nachtzaken

Service & Ondersteuning:
- Premium support van ma t/m zo, 09:00 - 23:00
- Software-updates en veiligheidsupdates
- Vervangende pinautomaat binnen één werkdag
- Plug & Play installatie

Leasing & Contracten:
- Mogelijkheid om pinautomaten te leasen
- Serviceovereenkomst voor doorlopende ondersteuning

Waar zijn de PinDirect betaaldiensten verkrijgbaar?

U kan op dit moment een betaaldienst bij PinDirect afsluiten als u een onderneming heeft in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Spanje of Portugal.

Wat voor contract sluit ik af met PinDirect?

Bij Pindirect is het afsluiten van verschillende contracten mogelijk.

Koop
U kan de abonnementen kosteloos beëindigen. De betaaldienst heeft een opzegtermijn van 1 maand. De jaarabonnementen hebben een opzegtermijn van 3 maanden vóór de nieuwe facturering. Indien wij geen tijdige opzegging schriftelijk hebben ontvangen, wordt uw contract stilzwijgend verlengd.


Huur
De betaaldienst heeft een opzegtermijn van 1 maand
Indien u aan het einde van uw huurcontract geen gebruik meer wilt maken van onze diensten, dienen wij dit schriftelijk te ontvangen. Bij tussentijdse contractbeëindiging geldt een afkoopsom van de resterende maanden tot het einde van de formele contractperiode.

Indien wij geen tijdige opzegging hebben ontvangen, wordt uw contract stilzwijgend verlengd met een periode van één maand. De gehuurde terminal dient geretourneerd te worden naar PinDirect by Cyber & Mason, hier kunnen wij samen met u kosteloos een ophaalafspraak voor inplannen.


Tijdelijk huurcontract
Het tijdelijke huurcontract is enkel geldig voor de afgesproken termijn. Van tevoren wordt er een ophaalafspraak ingepland met de klant. Indien u langer gebruik wilt maken van de diensten of als de pinautomaat niet retour komt, zijn hier kosten aan verbonden.

Waar bestaat de service van PinDirect uit?

Bij PinDirect weten we hoe belangrijk een werkende betaalautomaat is voor de continuïteit van je bedrijf. Daarom bent u bij PinDirect verzekerd van hoogwaardige hardware en uitgebreide support op afstand. U kunt op onze support rekenen zelfs in de avonden en het weekend. Daarnaast bent u verzekerd van constante software updates voor uw pinautomaat. Zo voldoet uw apparatuur altijd aan de hedendaagse eisen. De diensten die wij hiervoor verrichten worden gedekt door een Service Level Agreement (SLA). Binnen de SLA wordt bepaald op welke service u kan rekenen binnen het servicecontract, hoe problemen gemeld moeten worden en wat de responstijden zijn bij problemen.

Na de installatie van uw pinautomaat heeft u een servicecontract met een SLA op de pinautomaat en/of betaaldienst zolang u deze blijft gebruiken. Wanneer er gebreken ontstaan aan de pinautomaat die buiten uw bereik vallen zal PinDirect deze verhelpen zonder extra kosten in rekening te brengen. Uitzonderingen hiervan zijn: molest, natuurrampen, blikseminslag, valschade, brand- en waterschade, stroomstoringen en lokale internetproblemen.

-Laatste software updates op uw pinautomaat
-Kosteloos wijzigingen doorvoeren
-Support op afstand van ma t/m zo van 09:00 - 23:00 uur
-Telefonische ondersteuning via +31 88 020 98 20
-E-mail ondersteuning via support@pindirect.nl
-Vervangende pinautomaat binnen één werkdag
-Volgende dag transactieoverzichten in uw klantenportal
-Pintransacties worden de eerstvolgende werkdag uitbetaald
-Tijdige en correcte uitbetaling van uw transacties
-Direct persoonlijk contact

Hoe kan ik de service afdeling van PinDirect bereiken?

Is er iets met uw pinautomaat aan de hand en heeft u onze premium service aangeschaft? Dan kunt u ons zonder extra kosten bereiken. Bel ons via 088 020 98 20 en wordt direct geholpen met uw probleem!

Wat houdt Plug & Play installatie in?

Bij de installatie van een pinautomaat komt best veel kijken. Wanneer u uw pinautomaat bij ons bestelt, zorgen wij ervoor dat de pinautomaat volledig gebruiksklaar wordt gemaakt voor uw onderneming.

U hoeft bij levering de pinautomaat alleen nog maar aan te zetten en eventueel aan te sluiten op uw vaste internetverbinding. U kunt vervolgens direct beginnen met pinnen!

Wij kunnen dit vaak al binnen 24 uur voor u regelen. Wilt u dus morgen nog een pinautomaat hebben, neem dan voor 14:00 contact met ons op via 088 020 98 00 of via onderstaande aanvraag. Het is ook mogelijk om de pinautomaat bij ons in Amersfoort op te halen, zo heeft u nog sneller uw pinautomaat bezit.

Waarom moet ik een Service Overeenkomst afnemen?

Door onze service overeenkomst bent u altijd voorzien van een werkende pinautomaat. Wij bieden u de mogelijkheid om ons altijd te kunnen bereiken, dus ook in de avonduren en in de weekenden. Dit noemen wij onze Premium service. Onder de service vallen ook de verplichte software- en veiligheidsupdates zodat uw pinautomaat altijd up-to-date blijft.

Wanneer er iets aan de hand is met de software van de pinautomaat, dan lossen wij dit vaak telefonisch direct met u op. Is er een probleem met de hardware, dan ruilen wij de pinautomaat op werkdagen binnen 24 uur om (mits voor 14:00 gemeld). Hierdoor kunt u blijven pinnen en loopt u geen omzet mis.

Heeft u vragen over onze Premium service, neem dan gerust contact met ons op. Wij leggen u graag uit wat wij voor onze klanten betekenen. U kunt ons direct bellen via 088 020 98 00 of door onderstaande aanvraag in te vullen.

Veelgestelde vragen transactieverwerking

Vraag over onze transactieverwerking?

Wat is de uitbetaaltermijn?

Een pintransactie die wordt uitgevoerd tussen 00:00:00 en 23:59:59 uur, wordt de eerstvolgende werkdag (niet in het weekend of op feestdagen) overgeschreven naar uw bankrekening. Het Nederlandse betaalsysteem is zo ingericht dat overboekingen standaard op de eerstvolgende werkdag plaatsvinden via het interbancaire systeem, dat transacties tussen verschillende banken regelt. In het weekend en op feestdagen worden er geen overschrijvingen verwerkt. PinDirect heeft hier geen invloed op, omdat dit afhankelijk is van afspraken tussen banken.

Tijdens feestdagen kan er een vertraging van 1 tot 2 dagen optreden bij uitbetalingen. Dit komt doordat externe dienstverleners, zoals banken en kaartmaatschappijen, op feestdagen geen transacties verwerken. Hierdoor kan de uitbetalingstermijn worden verlengd, wat invloed heeft op transacties in de betreffende week. Bekijk ons blog voor actuele feestdagen.

Berekent mijn bank bankkosten over de uitgevoerde transacties?

Wanneer u gebruik maakt van de transactieverwerking van PinDirect by Cyber & Mason betaalt u alleen transactiekosten aan PinDirect. Deze liggen voor transacties met een debitcard op €0,06 per transactie, en voor transacties met een creditcard tussen de 1,25% en 1,95% per transactie.

Wanneer u besluit om de transactieverwerking via de bank te laten verlopen, betaalt u transactiekosten aan de door u gekozen partij.

Ontvang ik transactierapportages?

Via ons klantenportaal heeft u altijd de volgende dag gemakkelijk inzicht in uw pintransacties. Zo kan u elke dag uw financiële rapportages raadplegen in één overzicht. De rapportages worden u gratis aangeboden als onderdeel van onze transactieverwerking. U kunt op PinDirectvoormij.nl inloggen met uw e-mailadres die u bij het aanvragen van uw pinautomaat heeft gebruikt.

Welke betaalmethoden kan ik accepteren?

U kan betalingen ontvangen met een smartphone, smartwatch, gewone pinpas, prepaid card, zakelijke pinpas en creditcard. Standaard kunnen uw klanten betalen met een debetkaart (Maestro/Debit Mastercard en VPAY/Visa Debit). Desgewenst kunt u daar nog betaalmethoden aan toevoegen, zoals een prepaidkaart, zakelijke kaart en creditcard. Tevens is het mogelijk om extra brands toe te voegen aan uw kaart acceptatie.

Bekijk hier een overzicht van alle betaalmethoden en tarieven.

Hoe werkt retourpinnen?

Wanneer een klant een artikel uit uw zaak terugbrengt, kan u dit elektronisch teruggeven via retourpinnen. Retourpinnen is hetzelfde als een pintransactie, maar dan omgekeerd. U kiest in het Menu voor een Terugbetaling en stort het bedrag terug op de bankrekening van de klant via hun betaalpas. Dit is overigens ook mogelijk via contactloos betalen met een mobiel of smartwatch. Alleen creditcards zijn hiervan uitgesloten. Retourpinnen is alleen toegestaan als de oorspronkelijk aankoop gepind is.

Wilt u meer weten? Lees dan hier verder.

Waarom ontvang ik een chargeback?

Chargebacks, ook wel betwiste transacties genoemd, zijn transacties die op verzoek van uw klant teruggedraaid worden. Dit kan gebeuren wanneer de klant twijfelt over de juistheid van een transactie. Wanneer u het hier niet mee eens bent kan u een bezwaar maken.

Wilt u hier meer over weten? Lees dan hier verder.

Zijn creditcardbetalingen duurder?

Gaat u creditcards accepteren, dan zijn er geen extra kosten aan verbonden. U betaalt enkel een vastgesteld percentage per creditkaart transactie. U maakt pas kosten wanneer er een creditcard betaling plaatsvindt. Voor creditcard betalingen gelden andere tarieven dan voor debitcard betalingen.

Bekijk hier het overzicht van de betaalmethoden, met daarbij de tarieven van de betaalmethoden (kosten per transactie).

Hoe werkt fooi pinnen?

Nu pinbetalingen de norm zijn, is het belangrijk pinautomaten te gebruiken met een fooien-functionaliteit. Dit biedt klanten een goede service en genereert ook extra inkomsten voor uw medewerkers. Op de pinbon voor de klant wordt het bedrag dat is gekozen om als fooi te geven apart vermeld onder de noemer ‘Fooi’. Op het bankafschrift van de klant staat alleen het totale gepinde bedrag, dus inclusief de fooi. Kortom, door de fooienoptie kunt u nu gemakkelijk losse pinfooien accepteren op uw pinautomaat, dit vereenvoudigt de boekhouding en dient als extra motivatie voor uw werknemers.

Wilt u meer weten?  Lees dan hier verder.

Hoe werkt verschoven boekingsperiode?

Met een verschoven boekingsperiode sluit uw boekhouding perfect aan op uw openingstijden. Heeft uw onderneming openingstijden na middernacht, zoals een horecazaak of nachtwinkel? Dan kunnen pintransacties die na 00:00 uur plaatsvinden, onbedoeld op de volgende werkdag worden verwerkt. Dit kan zorgen voor verschillen in uw administratie.

Met onze verschoven boekingsperiode blijven deze transacties bij de juiste dag horen, zodat uw omzet en uitbetalingen overzichtelijk blijven.

Dit is een additioneel abonnement voor €3,25 per pinautomaat per maand.

Paarse webshop winkelwagen voor pinaccessoires

Vragen over extra accessoires?

Voor accessoires kunt u terecht op onze PinWinkel webshop. Bestelt u voor 14:00 op werkdagen dan kunnen wij uw bestelling nog binnen 24 uur leveren!

Paarse cirkel met een uitroepteken voor overige vragen

Overig

Hoe los ik zelf problemen op?

Bij onze handleidingen kan u voor elke pinautomaat een handleiding vinden. Bij onze actuele storingen vindt u altijd een overzicht van alle storingen die bekend zijn. Bekijk hier alle storingen

Hoe pas ik mijn gegevens aan?

Om je gegevens te wijzigen, log in op het Klantenportal (pindirectvoormij.nl) en ga naar ‘’Zelf regelen’’. Kies hier het type onderwerp en vul de gevraagde velden in. Druk hierna op ‘’Aanmaken’’ om je verzoek in te dienen.

Wat moet ik doen als ik mijn inloggegevens kwijt ben?

Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent kan u op "wachtwoord wijzigen" drukken in het klantportal. Bent u uw inlognaam kwijt? Kijk dan goed of u een mailadres hebt waarop mailtjes van PinDirect op binnen zijn gekomen. Dit is hoogstwaarschijnlijk het mailadres waarmee u bent ingelogd. Komt u er toch niet uit, neem dan gerust contact met ons op 088 020 98 10.

Wat houdt het toezicht van De Nederlandsche Bank in?

De Nederlandsche Bank (DNB) houdt onder andere toezicht op betaalinstellingen zoals PinDirect. Hierbij wordt gekeken naar of wij op de juiste manier beheren over derdegelden, correct omgaan met gevoelige gegevens, klantonderzoek uitvoeren en nog veel meer processen die vitaal zijn voor een correcte uitbetaling.

Doordat wij bezitten over een vergunning van de DNB bent u verzekerd van een correcte uitbetaling en veilig beheer van uw gelden.

Bekijk hier onze vergunning.

Ik wil mijn onderneming verkopen of beëindigen

Wanneer u uw onderneming wilt verkopen is het mogelijk om het contract over te dragen naar de nieuwe eigenaar. U kan het beste contact met ons opnemen om te kijken naar de mogelijkheden.

Wanneer u uw onderneming wilt beëindigen moet u dit aan ons doorgeven. Er zijn mogelijk nog kosten verbonden aan het beëindigen van het contract.

In beide gevallen kan u telefonisch contact met ons opnemen

Welke tekst komt er op de bankafschriften te staan?

Wanneer de transactieverwerking wordt beheerd door PinDirect by Cyber & Mason, ziet u C&M* PinDirect of C&M* [bedrijfsnaam] of CM [bedrijfsnaam] op uw bankafschrift staan.

Indien u niet kunt herinneren waar deze pintransactie is voldaan kunnen wij dit gemakkelijk voor u terugvinden. U kan via deze link een aanvraag doen.

Foutcodes pinautomaat

Foutcodes pinautomaat

Met onderstaande knop kan u alle verschillende foutcodes voor uw pinautomaat vinden.

Staat uw vraag er niet tussen?

In contact met ons komen?

Bel direct 088 020 98 00

Wij helpen u graag verder. Stel uw vraag telefonisch via 088 020 98 00 of via het formulier!