Veelgestelde vragen

Pinautomaten

Bekijk nu
helpdesk

Service

Bekijk nu

Transacties

Bekijk nu

Accessoires

Bekijk nu

Overig

Bekijk nu

Vraag over onze vaste pinautomaten?

Heb ik altijd een vaste internetverbinding nodig voor een pinautomaat?

Ja, alle vaste pinautomaten, zoals de CCV Duo Base A80-A35 en CCV A35 ITS, hebben een vaste internetverbinding nodig. Wanneer u hier (nog) geen beschikking over heeft kunt u het beste een mobiele pinautomaat aanschaffen op WiFi of 4G.

Kan een vaste pinautomaat aan een kassa gekoppeld worden?

Jazeker, alle vaste pinautomaten kunnen worden gekoppeld aan een kassasysteem via een 2-staps of OPI-protocol. Voor een kassakoppeling werken wij samen met diverse partners.

Bent u benieuwd of onze pinautomaten met uw huidige kassa gekoppeld kan worden? Neem dan direct contact op via 088 020 98 00. of doe een informatie aanvraag aan de onderzijde van deze pagina.

Mijn vaste pinautomaat kan niet verbinden, wat moet ik doen?

Dat is vervelend! Controleer eerst of de internetverbinding goed functioneert door bijvoorbeeld een laptop op het netwerk aan te sluiten. Controleer vervolgens of de kabels van de automaat correct zijn aangesloten. Dit kan u terugvinden in de handleiding die is meegeleverd en op onze website te vinden is. Komt u er toch niet uit neem dan gerust contact op met onze service afdeling. Zij kunnen in de pinautomaat meekijken om te zien wat er fout gaat. U kan ons bereiken op 088 020 98 00.

Vraag over onze mobiele pinautomaten?

Wat is de batterijduur van jullie mobiele pinautomaten?

Dit verschilt per pinapparaat aangezien ze allemaal hun eigen hardware specificaties hebben. Daarnaast zijn er ook verschillende factoren die impact hebben op de batterijduur. Is het pinapparaat bijvoorbeeld constant intensief in gebruik of in een warme omgeving, dan zal de batterij sneller leeglopen. Hieronder is een lijstje met wat u ongeveer kan verwachten van de batterijduur:

CCV Compact A77: 10 uur
CCV Mobile A920: 14 uur
CCV Mobile V400M: 10-12 uur

Is een simkaart echt nodig voor mijn mobiele pinautomaat?

Uw mobiele pinautomaat werkt prima zonder 4G simkaart wanneer u een stabiele WiFi verbindingen heeft. Wanneer u een terras heeft of een plek waar de verbinding onstabiel of zelfs afwezig is dan raden wij aan om toch voor een 4G simkaart abonnement te gaan. Voor €7,50 per maand bent u al voorzien van een 4G simkaart abonnement en kunt u ook gewoon blijven pinnen wanneer er een WiFi storing plaatsvindt.

Is een vaste pinautomaat sneller dan een mobiele pinautomaat?

Dit is grotendeels afhankelijk van de snelheid van uw netwerk, maar over het algemeen is een vaste Ethernet verbinding stabieler en sneller voor een pinapparaat. Alsnog zorgt dit niet voor een heel groot verschil aangezien transacties niet veel data bevatten, zo is het verschil tussen WiFi of 4G verwerpbaar.

Vraag over onze service?

Waar bestaat de service van PinDirect uit?

Bij PinDirect weten we hoe belangrijk een werkende betaalautomaat is voor de continuïteit van je bedrijf. Daarom bent u bij PinDirect verzekerd van hoogwaardige hardware en uitgebreide support op afstand. U kunt op onze support rekenen zelfs in de avonden en het weekend. Daarnaast bent u verzekerd van constante software updates voor uw pinautomaat. Zo voldoet uw apparatuur altijd aan de hedendaagse eisen. De diensten die wij hiervoor verrichten worden gedekt door een Service Level Agreement (SLA). Binnen de SLA wordt bepaald op welke service u kan rekenen binnen het servicecontract, hoe problemen gemeld moeten worden en wat de responstijden zijn bij problemen.

Na de installatie van uw pinautomaat heeft u een servicecontract met een SLA op de pinautomaat en/of betaaldienst zolang u deze blijft gebruiken. Wanneer er gebreken ontstaan aan de pinautomaat die buiten uw bereik vallen zal PinDirect deze verhelpen zonder extra kosten in rekening te brengen. Uitzonderingen hiervan zijn: molest, natuurrampen, blikseminslag, valschade, brand- en waterschade, stroomstoringen en lokale internetproblemen.

-Laatste software updates op uw pinautomaat
-Kosteloos wijzigingen doorvoeren
-Support op afstand van ma t/m zo van 09:00 - 23:00 uur
-Telefonische ondersteuning via +31 88 020 98 10
-E-mail ondersteuning via support@pindirect.nl
-Vervangende pinautomaat binnen één werkdag
-Volgende dag transactieoverzichten in uw klantenportal
-Pintransacties worden de eerstvolgende werkdag uitbetaald
-Tijdige en correcte uitbetaling van uw transacties
-Direct persoonlijk contact

Hoe kan ik de service afdeling van PinDirect bereiken?

Is er iets met uw pinautomaat aan de hand en heeft u onze premium service aangeschaft? Dan kunt u ons zonder extra kosten bereiken. Bel ons via 088 020 98 00 en wordt direct geholpen met uw probleem!

Is PinDirect ook in de avond en het weekend bereikbaar?

Jazeker! Met onze premiumservice kunt u ons altijd direct telefonisch bereiken:
ma t/m zo van 09:00 - 23:00 uur

Wat houdt Plug & Play installatie in?

Bij de installatie van een pinautomaat komt best veel kijken. Wanneer u uw pinautomaat bij ons bestelt, zorgen wij er voor dat de pinautomaat volledig gebruiksklaar wordt gemaakt voor uw onderneming.

U hoeft bij levering de pinautomaat alleen nog maar aan te zetten en eventueel aan te sluiten op uw vaste internetverbinding. U kunt vervolgens direct beginnen met pinnen!

Wij kunnen dit vaak al binnen 24 uur voor u regelen. Wilt u dus morgen nog een pinautomaat hebben, neem dan voor 14:00 contact met ons op via 088 020 98 00 of via onderstaande aanvraag. Het is ook mogelijk om de pinautomaat bij ons in Amersfoort op te halen, zo heeft u nog sneller uw pinautomaat bezit.

Waarom moet ik een Service Overeenkomst afnemen?

Door onze service overeenkomst bent u altijd voorzien van een werkende pinautomaat. Wij leveren u de mogelijkheid om ons altijd te kunnen bereiken, dus ook in de avonduren en in de weekenden. Dit noemen wij onze Premium service. Onder de service vallen ook de verplichte software- en veiligheidsupdates zodat uw pinautomaat altijd up-to-date blijft.

Wanneer er iets aan de hand is met de software van de pinautomaat, dan lossen wij dit vaak telefonisch direct met u op. Is er een probleem met de hardware, dan ruilen wij de pinautomaat op werkdagen binnen 24 uur om (mits voor 14:00 gemeld). Hierdoor kunt u blijven pinnen en loopt u geen omzet mis.

Heeft u vragen over onze premiumservice, neem dan gerust contact met ons op. Wij leggen u graag uit wat wij voor onze klanten betekenen. U kunt ons direct bellen via 088 020 98 00 of door onderstaande aanvraag in te vullen.

Vraag over onze transactieverwerking?

Ontvang ik transactie rapportages?

Via ons klantenportaal heeft u altijd de volgende dag gemakkelijk inzicht in uw pintransacties. Zo kan u elke dag uw financiële rapportages raadplegen in één overzicht. De rapportages worden u gratis aangeboden als onderdeel van onze transactieverwerking. U kunt op PinDirectvoormij.nl inloggen met uw e-mailadres die u bij het aanvragen van uw pinautomaat heeft gebruikt.

Wat is de uitbetaaltermijn?

Een pintransactie tussen 00:00:00 en 23:59:59 uur wordt de eerstvolgende werkdag (niet in het weekend of op feestdagen) overgeschreven naar uw bankrekening. Het Nederlandse betaalsysteem is zo ingericht dat overboekingen standaard de eerstvolgende werkdag worden overgeschreven. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van het interbancaire systeem: het systeem voor overschrijvingen tussen verschillende banken. In dit systeem kunnen er in het weekend en op feestdagen geen overschrijvingen plaatsvinden. PinDirect heeft hier geen invloed op, omdat het hier gaat over afspraken tussen banken onderling.

Wat is de uitbetaaltermijn tijdens de feestdagen?

Een pintransactie wordt de eerstvolgende werkdag uitbetaald. Tijdens de feestdagen kan er een uitbetaal vertraging zijn van 1 tot 2 dagen.

Waarom?
Bij het verwerken van transacties zijn we afhankelijk van externe dienstverleners, zoals de banken en kaartmaatschappijen. Omdat deze op feestdagen geen transacties verwerken, kan het zijn dat de uitbetalingstermijn na die wordt verlengd. Dit heeft dus invloed op de dagelijkse uitbetalingen die voorvallen in de week waarin de feestdag valt.

Feestdagen die invloed hebben op de uitbetaling van transacties:

Nieuwjaarsdag: Maandag 1 januari 2024

Goede vrijdag: Vrijdag 29 maart 2024

Eerste en tweede paasdag: Zondag 31 maart en maandag 1 april 2024

Dag van de arbeid: Woensdag 1 mei 2024

Hemelvaartsdag: Donderdag 9 mei 2024

Pinksteren: Zondag 19 mei en maandag 20 mei 2024

Kerstdag: Woensdag 25 december 2024

Tweede Kerstdag: Donderdag 26 december 2024

Welke betaalmethoden kan ik accepteren?

U kan betalingen ontvangen met een smartphone, smartwatch, gewone pinpas, prepaid card, zakelijke pinpas en creditcard. Standaard kunnen uw klanten betalen met een debetkaart (Maestro/Debit Mastercard en VPAY/Visa Debit). Desgewenst kunt u daar nog betaalmethoden aan toevoegen, zoals een prepaidkaart, zakelijke kaart en creditcard. Tevens is het mogelijk om extra brands toe te voegen aan uw kaart acceptatie.

Bekijk hier een overzicht van alle betaalmethoden en tarieven.

Waarom ontvang ik een chargeback?

Chargebacks, ook wel betwiste transacties genoemd, zijn transacties die op verzoek van uw klant teruggedraaid worden. Dit kan gebeuren wanneer de klant twijfelt over de juistheid van een transactie. Wanneer u het hier niet mee eens bent kan u een bezwaar maken. Wilt u hier meer over weten? Lees dan hier verder.

Zijn creditcardbetalingen duurder?

Gaat u creditcards accepteren, dan zijn er geen extra kosten aan verbonden. U betaalt enkel een vastgesteld percentage per creditkaart transactie. U maakt pas kosten wanneer er een creditcardbetaling plaatsvindt. Voor creditcardbetalingen gelden andere tarieven dan voor debitcardbetalingen.

Bekijk hier het overzicht van de betaalmethoden, met daarbij de tarieven van de betaalmethoden (kosten per transactie).

Vraag over pinautomaat accessoires?

Waar kan ik gratis promotiemateriaal voor pinnen krijgen?

U kunt via www.pin.nl gratis promotiemateriaal laten opsturen.

Welke accessoires zijn er beschikbaar voor mijn type pinautomaat?

Wij hebben bijna alle accessoires beschikbaar die u wenst te hebben bij uw pinautomaat. Denk o.a. aan pinrollen, kassarollen, docking stations, batterijen en voedingen. Bij elk product op de webshop https://pinwinkel.nl staat een type naam van een pinautomaat. Zo besteld u altijd de juiste producten.

Kan ik accessoires ook telefonisch bestellen?

Dit is niet mogelijk. Om de bestellingen snel te laten verlopen kan u het online bestellen via https://pinwinkel.nl. Hierdoor heeft u vaak de volgende werkdag uw pinrollen, docking stations, accu's of andere accessoires nog in huis!

Hoe kan ik accessoires bestellen voor mijn pinautomaat?

Voor alle accessoires kunt u terecht op onze webshop https://pinwinkel.nl. Besteld u voor 14:00 op werkdagen dan kunnen wij uw bestelling nog binnen 24 uur leveren!

Hoe kan ik een product retourneren?

Wij vinden het erg belangrijk dat u 100% tevreden bent met de producten die u van ons ontvang. Mocht u onverhoopt toch niet tevreden zijn met één van onze producten dan kunt u binnen 14 kalenderdagen contact met ons opnemen om deze producten aan ons terug te retourneren.

Nadat wij de producten hebben ontvangen krijgt u binnen 24 uur een bevestiging van ontvangst en een melding of alles in goede orde is ontvangen. Mocht u geen bericht van ons hebben vernomen, dan kan het zijn dat het geretourneerde product niet goed is doorgekomen. Neem dan contact met ons op via 088 020 98 20. Wanneer de producten in goede orde ontvangen zijn, wordt eventueel betaalde bedrag gecrediteerd binnen 7 werkdagen.

Informatie teken in een paarse cirkel

Overig

Wat houdt de EEA Act in?

De EAA act (European Accessability Act 2025) onderkent het belang om ervoor te zorgen dat onze diensten voor iedereen toegankelijk zijn, ook voor mensen met een beperking. Lees hier verder wat het inhoudt.

Hoe los ik zelf problemen op?

Bij onze handleidingen kan u voor elke pinautomaat een handleiding vinden. Bij onze actuele storingen vindt u altijd een overzicht van alle storingen die bekend zijn.

Hoe pas ik mijn gegevens aan?

Om je gegevens te wijzigen, log in op het Klantenportal (pindirectvoormij.nl) en ga naar ‘’Zelf regelen’’. Kies hier het type onderwerp en vul de gevraagde velden in. Druk hierna op ‘’Aanmaken’’ om je verzoek in te dienen.

Wat moet ik doen als ik mijn inloggegevens kwijt ben?

Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent kan u op "wachtwoord wijzigen" drukken in het klantportal. Bent u uw inlognaam kwijt? Kijk dan goed of u een mailadres hebt waarop mailtjes van PinDirect op binnen zijn gekomen. Dit is hoogstwaarschijnlijk het mailadres waarmee u bent ingelogd. Komt u er toch niet uit, neem dan gerust contact met ons op 0880209810.

Staat uw vraag er niet tussen?


  • Uw gegevens zijn beschermd en uw aanvraag is volledig vrijblijvend! 

C&M* op uw bankafschrift? U heeft gepind bij een klant van PinDirect.

Klik hier om de transactie te achterhalen.

In contact met ons komen?

Bel direct 088 020 98 00

Wij helpen u graag verder. Stel uw vraag telefonisch via 088 020 98 00 of via het formulier!